Januari 17, 2009

terbalik sudah ?

eh.eh.eh.
penah x pergi ke Iraq selepas bumi itu selesai perang ?
macam mane nak describe apa yang ada disitu ?

walaaww!! baru seminggu lebeyhh sekolah, rambut sudah banyak gugurrr..
ku rase yun nam semakin kaya sebentar nanti. :D

cikgu.cikgu
tajuk karangan yg kau tetapkan "laporan lawatan sambil belajar di Iraq". weyhhh. ingin aku bukkakan telinga kau besar-besar, mana kau amek tajuk tu ? adesyyhh.

merana.

itu ungkapan paling sesuai buat ku sekarang. hubby aku ke mana ? tataw. kenapa x balas ym ? entah. sudah pening gajah ku spend tyme pikit tentang itu.

dah.dah
doakan aje aku dapat tentang rencana keadaan Iraq selepas perang,
amin.

Januari 14, 2009

school cool !

sukulah. haha. hebat :)

hey,sori miya ini sibuk. nowdays,banyak kerja. cikgu bagi kerja sukulah macam bagi emas yg melambak-lambak. haha. emas ? kami kaya tahi kuccing. satu hari tak kurang 3 subjek ada kerja sukulah.

bak kata pepatah naf,

sukulah memang syukk.

haha :) maaf. kalau anda tidak kata itu pepatah.

tadi pukul 3, mula mesyuarat agung cocuriculum.eheh.. mesti bincang psl pengerusi and lain-lain.......

miya tade pegang ape-ape pown. tahun ini sgt relaksssss. itu saje. tirima kasih. next tyme, akan cocet-cocet lagi. :)

Januari 08, 2009

Tagged by N.

Peraturan untuk menerima award ini ialah:

1. Copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.
2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.
3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).
4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.
5. Jangan lupa melawat blog kawan anda dan meninggalkan komen yang menyatakan mereka telah di tag2) ditagged oleh thegadis(N). tima kaseh thegadis. :)

3) sepuluhh fakta tntg diri Miya

-sgt blur bile pagi-pagi dtg ke sukulah
-kuat makan
-sering dispot oleh guru-guru
-suka ketawa, ketawa kena kuat-kuat bru ade feel.
-banyak dreaming sebelum tito.
-paling comot di antara kawan-kawan di kelas.
-talkative
-paling hyperactive
-x pandai melukis, mewarna mmg favs.
-single dlm diam bermula dri 1 Jan 09.


4) Maaf. kemalasan melanda. tidak tagged siape-siape. tima kasih.

5) reason tetap sama. kemalasan dan kebusyan.

Januari 07, 2009

hello.hello.hello.

hari sukulah mmg sgt memenatkan. sangat-sangat. kerja sukulah++. tuisyen lg. waahh~! sgt penat beb. miya cuma nk btaw, yg miya akan mula away. miya hanya un9 blog bile lapang. minta maaf jika ada melakukan kesalahan zahir dan batin.

Important;

:miya akan jwb tagged bile miya free.
:tima kaseh kerana following blog miya.
:tahun ini miya sgt sibuk, jd miya tak bnyk post blog.
:buat rakan-rakan, maaf miya tak akan ym-ing and myspace-ing sprt dulu-dulu.


-sekian-

Januari 02, 2009

UNA tagged Miya.

rules n regulation
-do not copy answer
-the tag question must be 100% the same
-tag people after doing tag

1.una
2.encik uren
3.naf
4.ash
5.feeqa
6.nard
7. geet
8. wan
9. farhana
10.nina

1.how do u know 1?
-kenal di blog

what would u do if u never meet 2?
-encik uren? owhh. tak kesah

3.what would u do if 3 n 4 dated u?
-sorang laki sorang pompuan. enjoy kowt!

4.would 5 n 6 make a good couple?
-haha. both are girl.

5.do u think 7 is attractive?
-geet attractive? buleh laa :D

6.do u know anything about 8's family?
-family x ramai. bapak dye doktor. sekarang dok kt sarawak.

7.tell me something about 9?
-tengok blog dye saje. hehe :D

8.what language does 2 speak?
-bahasa melayu campur-campur.

9.who is 3 going out with?
-entah ?

10.how old is number 4?
-16? sorry kalau salah.

11.5?
-5? ape 5? feeqa? nak tnye psl ape?

12.who is 6's favourite singer?
-dye suke rossa.

13.7?
-7? ape?? soalannya ape?

14.is 8 single?.
-single.

15.what's 9 last name?
-entah.

16.would u consider being in a relationship with 1?
-first and last, tamaww!

17.which school does 2 go to?
-encik uren? dye tak gi skuwl laahh. tpi tataw la :D

18.what do like about 3?
-dye panggil aku bam. means, tembam. :D


tima kasih UNA.
miya tagged encik uren jerk. balas dendam kesumat. haha :))

Januari 01, 2009

DiTagged..diTagged! :)

AWARD ? hebat! (:



Peraturan untuk menerima award ini ialah:

1. Copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.
2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.
3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).
4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.
5. Jangan lupa melawat blog kawan anda dan meninggalkan komen yang menyatakan mereka telah di tag

1)

2)tima kasih kpd incik uren. adek miya sungguh tataw name penuh dye. :) hanya mengenali dye sebagai incik uren.

3)sepuluh fakta/hobi diri miya

-miya pakai braces di barisan gigi atas sejak sukulah rendah.
-miya ini senstive orang nya, tapi steady.
-ada lesung pipit.
-hobi onlyne aa.
-miya memang suka edit pics.
-malam-malam kalau cuti sukulah, pegi night parti.
-joget-joget bila dengar lagu yg best! :)
-makan manyak-manyak bile sedih,kicik hati & bingung tataw nak wat ape.

10 penerima award ini seterusnya
5)kepada nama-nama blog yg tertera di atas, selamat menjalankan aktiviti tagged anda.

tima kasih

Ya Allahhhh sakit nyeeee hatiiiiii!!!!!!

warning; yg aku nak luahkan ini hanya luahan perasaan aku sahaja. bukan aku nak buruk-burukkan orang tersebut. bagi sesiapa yg mengikuti blog aku terasa maka aku mintak maaf!

aku saket hari gileeeee kt sorang budak nieyh! bukannye apee.
kau dah pinjam barang aku tataw nak bertanggungjawab
.
"bertanggungjawab" yg aku maksudkan ialah, kau dah pinjam brg aku kt umah orang lain, kau reti lah bwk balek.
ape kau nieyh tak reti bahasa? rumah kite ngn rumah budak tu jauh lah! kau sebelah-sebelah xpelah.

buleh aku jalan kaki pegi amek. barang yg aku maksudkan tu charger phone aku! orang-orang kt dalam rumah aku bukannya ade sama charger ngan aku.
bingit betul. tyme kau nak gune, kau gune suke-suke. bile tyme aku nk gune benda tu takde!

yg aku bingit lgg, aku dh tnye kau kt umah nard tu, charger aku dah ade kt kau? ko bleh angguk mcm yek-yek jerk kau dh masukkan dlm beg kau.
tu xpe la.
bile aku call ko, aku nak charger aku balek, kau leyh cakap

"xde la weyh! dalam beg aku xde charger kaw! so, maknenya charger kaw takde pkde aku"

perghhhhhhhh!! bingit aku dh makin memuncak daaaahhh!!! kau memang suke an, aku sumpah seranah kau kan ?
kau kwn aku beb, aku xsmpai hati nak wat kau camni.
tpi kau faham x perasaan aku ? kalau aku jerkkk yg nak kene ikowtt ckp kawwww.
x acik lah weyhhhhhh!!!

aku dah lah hari tuh busy memanjang.
bukannya aku berjoli pown.
amak aku sebuk dengan bank dye, rumah dye, urusan dye.
then aku lak yg kena ikowt dye satu hari tu.
kau plak call aku x henti-henti.

aku rimas taw!! amak aku saket hati.
dye cakap aku ni mcm dh bukan anak dye. sebuk sgt ngn kawan.
amak aku nak spend tyme gak ngn aku. kaw tepon skali cukup la. then, nnti aku taw lah nak amek kaw. kalau kaw jadik aku, kaw sedih x ? sedih an ?

aku da amek kaw, kaw plak tataw mane nak jalan nk pegi umah nard.
aku dah penat. amak aku dah boring.
lg kaw tambah bingit akuuuuuuu!!! kau yg iya-iya nak pegi umah nard kan ?

asal lak kau tataw mane jalan nk pegi umah dye ? aku tanak pegi means, aku tanak pegi lahh. yg kau suruh nard pujuk-pujuk aku ape pasal ?
amak aku naek boring taw!! dye baru dapat cuti, then nak spend tyme ngn aku pown susah sbb ade nya kau. benci-benci aku kt amak aku, aku syg dye gak beb. aku nak gak spend tyme ngn dye.

aku bukan mcm kaw. aku x banyak adek. amak aku x bnyk anak.
dye ade akuuuu! ditambah lak ngn abang akuuuuu! paham ? aku bukan nak kutuk kau psl kau ade bnyk adekkkk. tak!
paham lah beb. aku memang nk pegi umah nard tu, tpi bukan nye nk tito umah nardddddd!!! aku nk pegi mse majlis dye ajerkkk!
aku nieyh, kalu dtg umah orang pastuh dowk lame-lame kt umah orang,
heyh! memang tak reti lah..!! maaf laa. kau mybe tataw care anak yg dh biase pegi majlis then terus balek.

kau dah taw kau nak pgi umah orang kn, kau bwk lah charger kau! bwk lahh brg kau sendiriii!!
jgn nak susahkan orang leyn plakk. aku taw handphone kaw lagi cangggehh dari aku. tpi pikir lahh weyhh! aku tak penah kongsi brg ngn orang laen!! sendiri-sendiri taww.. amak aku tak penah ajar aku pinjam brg orang then x reti nak jage barang yg aku pinjam. even dulu, sekulah tadika pown, aku xpenah pinjam 10 sen pown kt kawan-kawan aku yg maseh kicik-kicik lg mase tu.
probablylah, kau dh biase bg adek-adek kau borrow brg kaw. aku takde adek! aku lah adek.
paham ?

aku syg kau beb. aku dah anggap kau mcm adek beradek aku. aku kekadang kesian kt kaw. tpi kesian aku ade had. kalu aku kesiannnnn kt kaw smpai kepala aku bleyh jadik gile psl kaw, x gune beb. amak aku pon dh mule pndng serong kt kaw. kenapa ? sbb dye rase kaw nak rampas aku dri amak aku.


leyn kali, bleyh tak kau bertanggungjawab. tawu ape itu tanggungjawab ? tataw jugak bukak kamus dewan edisi keempat. aku malas nak cite banyak-banyak. aku tamaw orang kate aku nieyh main ngutuk belakang lak. tima kasih atas ape yg kau dh buat pd aku.


aku dah penat. sekian.