Disember 30, 2008

Bila hari Kesingelan aku tiba..

akan aku sorak kuat-kuat. betapa gembiranya hati aku! gembira ? bila aku rasa gembira ? xpernah. hati ini kecewa syg. perasaan sedih dan kesal sedang melekat di hati kecil ku ini. taktaw bila akan pernah hilang. saat aku tahu yang kau akan ditunangkan lagi 3 hari, aku menangis bagai asid bawang yang ku kupas menusuk mataku. kau beritahu aku berita yang sangat membuatkan aku sedih. terima kasih sekali lagi.

apa kau engat aku tak sedih ? kau ingat aku terlalu gembira ? kau akan ditunangkan dengan orang lain wahai hubby. bukan dengan aku. pergilah kau bertunang dengan pilihan bapak kau. aku akan sentiasa mendoakan kebahagiaan mu disamping bakal tunang dan juga merangkap isteri mu. aku di sini hanya menanti kau kembali walaupun lamanya bak kucing bertanduk. tak masuk akal kan bila aku bicara begini ? mungkin aku akan dijodohkan dengan pilihan mak aku pulak.

sudah! aku tak mahu cerita tentang pahitnya kehilangan kau. kenapa kau enggan melepaskan aku ? apa yang ada pada diriku sehingga kau takmahu lepaskan aku ? kau bukan hak milik kekal buatku. aku akan cuba menjarakkan diriku dengan bayangan cinta mu.

wahai laki. cukup aku gelarkan kau sebagai laki.laki-laki yang masuk dalam hidupku tanpa aku rela.kau dulu pernah disandingkan dengan aku. kau ingat itu cukup untuk memiliki hati aku? ohh tidak. kau amat silap. apa-apapun, aku ingin ucapkan terima kasih dan tahniah kerana kau berjaya buat hidup aku hancur. thank you very-very much.

selepas satu hari keluarga kita menjalinkan hubungan bersama, kau mesej aku. dalam mesej kau,

laki; miya, i mintak maaf. i x sangka pompuan tu boleh kacau u. i harap u x apa-apa. i akan cuba sayang u. nanti kejap lagi i pegi belasah pompuan gila tu. u jangan sedih or stress ok. bye.

tiada jawapan dari aku.tatkala aku menerima dan membaca mesej itu, aku berharap kau tak akan lakukan perkara yang kau katakan dalam mesej itu. namun, apa kau ni dayus ? memukul perempuan hanya kerana perempuan itu cuba pertahankan cinta kau dan dia ? bayangkan kalau aku jadi perempuan itu, sanggup kah kau belasah aku ? hanya kerana aku terlalu cinta akan kau dan demi mempertahankan cinta kita ? sanggup kah ?

malam itu, kau call aku. ketika aku sibuk ada majlis tyme itu kau sibuk untuk buat date dengan aku.

laki; miya, jom kita keluar. u ade dekat mana ? i ambik u ok. kite pergi tengok wayang. I xbwk sapa-sapa. i dengan u aje. jom..

aku; x boleh. mintak maaf lah. ade majlis ni. lagipun miya tade kt rumah. miya kt luar sekarang. sorry ok. next tyme je la.

laki; u ade kt rumah kwn u? bukan ke abang u ade majlis ? u takkan tak ade kowt kat majlis abang u?

aku;ohh. a'ah. miya tade dekat situ. lagipun miya dah cakap kat papa yg miya ade majlis. so, papa let me go. eh! sorry lah ade kerja nk buat. bye.

aku off handphone sampai esok pagi. aku tidur awal malam itu. hanya aiman dan nadiah yg sanggup bersengkang mata. aku mahu tidur awal kerana fikiran aku terlalu serabut. serabut yang amat.

aku terus hilang ingatan esok pagi. dah takmahu ingat apa-apa. cuba untuk jauhkan diri dari dua insan yang membuatkan hati aku goyah dan aku mudah mengalirkan air mata tatkala aku berhubung dengan mereka. air mata aku pada hari berlangsungnya masjlis itu langsung tak diperlukan. aku ceriaaa bersama rakan-rakan aku. aku gembira kerana ada insan yang mahu menggembirakan aku. terima kasih. jasa anda akan aku kenang sepanjang zaman.


balik dari majlis itu pada waktu petang. sangat penat dan terlalu penat. hubby aku hantar mesej tapi tak dilayan. aku hanya hantar mesej kepadanya yang berbunyik seperti aku tak mahu digganggu kerana aku mahu rehat. akhirnya, dia mengalah. aku tidur dengan sangat-sangat lena malam itu.

kesimpulannya, hari-hari yang bakal aku lalui akan jadi lebih duka dan penuh dengan ranjau onak duri. luka yang sakit itu tinggalkan parut yang tak akan pernah hilang. aku ingin mengucap terima kasih banyak-banyak kepada dua insan yg berjantina lelaki kerana mudah buat aku nangis kebelakangan ini. terima kasih dan tahniah.