Disember 21, 2008

Eyh,bosan betul laa.tadak activities sempurna nak buwat. Habeh dah idea nak cakap. haha ((: banyak actually aku na cite. tapi step by the step okeyh ? start dari hari Friday eh.

Friday's Evening;
Hari ni palen spesial wat aku. taw nape ? aku dapat durian tembaga bai ! dapat enset. eleh ! tu pown na jakun. ehh sukatilah ! ta buleh ? haha ((: (excited dowh !) sumber aku dpt enset tuu, bkan aku beli. tu yg aku teruja gile nk mamposs. yang belikan enset tuu pak cik bau-bau bacang aku. haha ((: eleh. enset tu ade offer sbnrnye. pak cik aku rugget deyh. dye call aku petang uhh;

ringg..ringg..ringg tepon bunyik la ngowk

aku; hello! ni sape? sape?

uncle; mira.. kuar jawp gi kt kedai makan gua tuu

aku; na wat ape ? jap agi miya ade klass :D nape ? penting ke ? (manyak nanye lak!)

uncle; kuar jawp je. uncle ade sumthin na bagi.

aku; ok.ok.

aku berjalan pantas ke kedai makan gua. Heh! taw ark kedai makan gua tu ape ? kedai makan gua tu kedai makan Tropical Night. dari luar nmpk mcm gua. kt situ, ma ckp ade jual hidangn babik. na makan pgi aa situ. aku offer je. ko byr sndri laa! heh~!


uncle; nah amek ni. balek chargen taw. tamo ckp sama abang. nanti dye bising. heh~!

aku; ape nih?(belek-belek plastik nengok ade handset) owhh !! tima kasih-tima kasih (konon teruja).
uncle; dh. gi balek. mlm ni ade tucen ehh ?

aku; aa! ade tucen. daa~!!


ku bahagiaa~! aku tataw nape teruja gile babik mase dpt handset uuh. yelah dah hampir setawon aku tadak handset. tetiba rindu sama handset lama aku. tataw nape ? semua ni pasal dulu-dulu laa. cilakak punye senior. suka kau je nk curik aku pnye handset. babik towl bile aku engat balek. aku gile sumpah seranah bile aku taw budak senior yang curik handset aku uhh. bile dye jalan sebelah aku rase mcm nk jolok-jolok je mate dye bagi tejojol.tapi tape. memandangkan ko nak amek PMR aku maafkan. memaafkan orang laen ni mulia. heh ((:

aku tepown bro kt australie. Haha! padan muke dye!! dowk lah kat sanee. mesti kene washbrain kat sane aan? hah bagos bagos! balek sini harap ko insap la bro oiii!

bro; na pe ? dah mati ? (soalan palen kurang ajo)
aku; bluekk! adek ade enset bru.. bluekkkk!!

bro; tipu. ta caya kat kow. mama mane ?

aku; blueekkk!! ta caya tape. adek ta kesah. tapi adek dapt enset baruu! yeyeah. mama kursus

bro; sape belikan ? ko bodek sape ? mama ? papa ? hubby gendut ko? (babik ko bang ckp hubby aku gendut)

aku; eh!! bodek-bodek tadak main ehh. dapat surprise bengong. uncle bagi. (adeyhh! ta leh simpan rahsia)
bro; asal dye beli an ko enset ? asal ?? (dye jeles dahh)
aku; ko balek, ko tanye dye sendiri. aku na stud
ie. kt klass ni. jgn kaco.

bro; tape ! balek nnti siap ko. aku telan handset ko. biar tade handset.

aku; blueek!!

dahh. habes cite psl friday nyte tuu.

Hari Sabtu tu, aku ikowt mama pegi belis sarapan. heh~!. dah mama jerit-jerit surowh aku ikowt dye beli sarapan. mule-mule tamaw ikowt.. Mama pujowk surowh ikot. Then, aku pown ngn muke taek ikowt lah mama aku gi carik sarapan. semasa mencari sarapan;

mama; adek nak ape? cepat eh syg. ma da lambat ni. adek please jangan wat muke taek dpn mama.

aku; yelah. sorry ma. adek na nasik ambang la ma.

mama; nasi ambang? ta takowt gemowk ke syg ? (eh sindir lak ma aku nii).
aku; ta lahh.. nnti adek makan lah petang-petang sikit. then adek na roti
jala. (kebetulan nmpk roti jala)
mama; ok. kuih na x ? mama beli 3 inggit eh syg.

aku; ok..nnti adek nak 2 je taw.

mama; ok.

sampai umah, aku susun aa ape yg mama beli tu kt atas meja makan. Then mama kate dye nak pgi meeting jawp. adeyhh. ta habes-habes.

mama; adek.. mama na pegi ni..

aku; na pegi manee??

mama; ma ade meetings syg.

aku; ok. (sambil salam mama,) na 5 inggit ma

mama; na wat ape ?


aku; na topup.


mama; na. beli topup je taw.

aku; sambel tayang gigi, ok.

mama; adek makan taw. tamaw nanti ckp kat mama, adek saket perut lah apelah.

aku; yelahh.


petang tu, aku mecet samee hubby mushuk. Tapi evening tu aku tgh jogging. So, ta bape best laa.. Aku jogging di Hutan Bandar. haha. manyak family, pegi sana bawak budak kicik pegi kolam.
ta geli ke ? manyak budak plak tuu. eii. imagine kan ehh, air kencen budak india, cina and melayu dalam kolam tuu. eii! please laa. mukan ckp sombong, tpi entah aku suka jogging je. sbb tempat sejuk aman damai.

malam Saturday;
sahabat palen sengal aku dah start class tucen dye. Malam tu betul-betul rowk lah! amer ngukss betul-betul wat aku hilang bosan. Taw nape ? sbb dye suke wat lawak. ohh! sukee!! teruja sygs.
malam tu; cakap - cakap lah ngan dye. sambel wat summaries. ohh! gile ta masuk kple. haha ((:

amer;eh mira.! tade pegi mane-mane ka?

aku; owhh ade! pegi masuk dapur, bilik, toylet and
satu umah aku. okie tak ?

amer; nganjeng ta habes......


bla..bla..bla.. sampai pukul 10p.m.

haha((: dua jam cakap x henti ngn kaw amer sygs! ko mmg ratu cakap. heh! anyway, dye begitu ghairah na amek pics aku. amek laaa. amekk! aku mmg sukee. ((:

anyway. hari ahad biase aje. tade spesial pown. aku stowp sini je lahh. <3 onblur="try {parent.deselectBloggerImageGracefully();} catch(e) {}" href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhnJQOYXLQk9-EUBy4I0NurSNVNtLf0v3f9j5tiJYLTortNR_VkiQKXkW0mYLP-AMWSZCRGFN0Z8ieaI6Z0aiNm3fFOBKfC1wNZ6z5VdDljckfEtcsiOMkbZVmKWSt7JQEgjaAWISFF5xDb/s1600-h/some+words.jpg">
heh! sumpah gile speks tu bkan aku punyee. aku saje melaram ngn amer punye speks. Aku punye speks dah jahanam dek bro babik aku tuu. some words for my frends; bukan hubby aku aje yg special, ko pown special bgi akuu.
ehh. tulah barang yang slalu aku angkowt pgi class. enset tulah ygn aku excited gile babeng. beg tu "DIESEL". penah skali aku kena kutuk ngn nab. babik ko nab, ko kutuk beg aku. sepak kang! pensil case aku yg warne pink bolat-bolat. lagi satu tu bukann. pensil case tu aku dpt free taw! beli susu HL dpt lah pensil case tuu. ((:

sekian