Disember 25, 2008

Kerana Adat ?

malam semalam dapat news, yg hubby aku akan dijodohkan dgn anak partner bussines bapak dye. eh ? pedulek ape aku ? dye ingat dye sorang ke ? aku ? aku lagi hebat ! dijodohkan dengan anak presiden persatuan kaum wanita taww. dah lame lah aku tawu yang aku akan dijodohkan dengan dye. sebelum aku kenal kaw lagi ! taw x ? kenapa aku couple dengan kaw ? sebab aku cinta kau. cinta aku dah jadi gunung-gunnung! (bahasa gile). dari kicik aku dah dijodohkan dengan dye. siap bersanding lagi. aku memang tak pernah cite kt kaww. budak yg dijodohkan untuk aku tu memang kaya. 4 mercedes 3 bmw ehh ? haha ! lantak kau lah. kau yang kaye. bukan aku. aku dengan kau x akan bersama.kite cume pretend dpn mak bapak kite kan ? kite keluar bersama, then kite balek bersama. kite buat ape dekat mall ? kau dengan awek gedik kaw and aku dengan kawan aku.aku shopping kau pegi flirting dengan pompuan tu. kau engat aku interest sgt dgn kaw ? pegi mati laa! kenapa aku xpenah citer ? wat ape nak cite ? bazer jerk. kau nak kawen ngn anak partner bussines bapak kaw ? pegi aa. sape nak halang ? habeh aku ? ta pasal-pasal aku nak kene ikat tali kekeluargaan semata-mata kerana adat. kata nenek aku la. kenape aku ? kenapa tak orang laen ?

soalan yang tiada jawapan. aku dipaksa-paksa. kata papa kaw untuk kebaikan. kata papa aku dah adat sayang. janji keluarga. hotak kaw janji keluarga ! kau engat aku ape ? dustbin ? senang-senang je nak kawen kan aku ngn sape kaw nak ? bro tanak dipaksa-paksa. aku tanak kau pujuk-pujuk. ape ni ? adel ke ? untuk nenek aku kena berkorban ? untuk keluarga hati aku dihancurkan !! Oh bro, ini ujian untuk kita. kenapa perlu diberi ujian, sbb ini untuk masa depan kite. Masa depan ? aku nak kawen dengan budak tu ? ohh! tidak. ape harus aku buat ? berdiam diri?

bro, aku taw kau merana didalam. di luar kau tipu aku bro ! kau buat muke manis tapi aku tawu kau nak menangis. aku ade banyak persoalan! kenapa aku dan kau kena jadi taruhan keluarga demi nak menaikkan nama keluarga. Papa ugut kaw. kaw tanak kawen dengan pompuan tu, kau takan dapt harta. harta bawak mati ke ? aku rase kau bodoh sangat ! aku tanak harta kau ! tanak! pegi mati lah kau dengan harta kau. aku tanak ! hakikatnya, terlambat untuk aku katekan semua tuh kepada kau yang bernama papa.

Mama, kau tunjukkan kaseh sayang kau bile kau ade sesuatu yang kau nak. kenapa mama ? apa gune kau aku panggil mama ? ape gune ? baek aku tadek mama dari dapat mama macam kau ! aku sedih penah kau pujuk aku ? aku nanges penah kau lapkan air mata aku ? aku jatuh tersungkur penah kau angkat aku ? aku gembira penah kau tersenyum untuk aku ? penah ke mama ? ohh tuhan, aku keliru ape sebenarnya tujuan aku panggil kau mama.

hubby ? sapa kaw dalam hidup aku ? siapa ? orang yang aku sematkan dalam hati sebagai insan yang paling aku cintai. kenapa ? untuk apa ? kerana kau aku cinta dan aku hargai sepanjang masa. pada kau aku mengadu, pada kau aku luahkan kegembiraan aku, sedih aku, kekeliruan aku. tapi kenapa harus aku berpisah dengan kau? kenapa? apa salah aku sehingga aku diuji begini ? apa ?

jawapan yg tak patut aku tahu. kau hanya dalam hati aku sebagai insan yang aku cintai selamanya. sumpah ! kau kawen lah dengan sesiape pown. atau aku yang kawen dengan laki mana pun, hati aku pada kau. pada kau aku akan kembali. untuk kau aku sentiasa menunggu. hanya kau yang aku cintai.

hari sabtu. hari paling babik. kenapa babik ? sebab aku akan buat hubungan kekeluargaan dengan laki yg aku sumpah seranah menjadi katak. aku tamaw hari sabtu itu menjelang. tamauu! hari ni aku ukur baju. ukur baju tu ape ? buat baju lah bongok! aku akan berjumpa dengan keluarga budak tu. jumpa mak bapak dye. haha :)). kelakar kan ? adat merepek meraban. akan aku hapuskan adat ini semua.

bro, perempuan yang bakal kau hantar cincin tanda itu bukan pilihan hati kau kan ? aku tawu, kau tipu aku, mama and papa. be honest to me syg ! biar aku selalu sumpah seranah kau, maki hamun kaw, tapi aku syg kau. kau abang aku. kau keluarga yang memahami aku. kau selalu ada disisi aku. selalu dengar luahan hati aku. kuatkan semangat "abang". cekalkan hati kaw!
aku benci hidup aku!